Školicí kurz SUSTACE

0 z 62 lekcí dokončeno (0%)

Modul 8: Nástroje pro práci s ACE, reflexe, doporučení

Dopad ACE a doporučený přístup

Vyučující hrají klíčovou roli v prevenci a podpoře rozvoje dětí s ACE, jelikož poskytují bezpečné, stabilní a podpůrné prostředí, které pomáhá zmírnit dopady negativních a traumatických zkušeností. Kromě toho je vhodný holistický přístup zaměřený na budování odolnosti, podporu péče o duševní zdraví a rozvíjení stabilních vztahů pro dlouhodobý rozvoj a úspěch těchto dětí.

  1. Podpora duševního zdraví – U dětí s ACE je větší riziko dopadů v oblasti emocionální a v oblasti chování včetně úzkostí, deprese nebo náročného chování. Školy by měly vytvářet prostředí, které podporuje jejich duševní pohodu.
  2. Zlepšení studijních výsledků – Pochopení toho, jak trauma ovlivňuje učení, pomáhá vyučujícím uzpůsobit výukové metody pro efektivnější podporu těchto dětí a zlepšení jejich studijních výsledků.
  3. Předcházení studijním neúspěchům – Povědomí o ACE umožňuje včasné intervence, které mohou zabránit tomu, aby děti kvůli ACE předčasně opustily školu nebo hůře prospívaly ve studiu.

Doporučený přístup:

Trauma-informované školy a vyučující mohou u dětí s ACE výrazně zlepšit šance na studijní úspěch, osobní růst, odolnost a pohodu.

Holistický přístup – zacílení na wellbeing (uvědomování, smysl, propojení, vhled) u dětí s ACE

obrazky k prepsani.pptx (38).jpg
  • Spolupráce s odborníky – Školy by měly úzce spolupracovat s profesionály, jako jsou školní psychologové, terapeuti nebo sociální pracovníci, kteří mají zkušenosti s prací s dětmi, které zažily ACE, aby zajistili komplexní podporu.
  • Trauma-informovaný přístup – Učitelé by měli být vyškoleni ohledně trauma-informovaných metod včetně porozumění vlivu traumat na chování a učení a citlivě reagovat vytvořením bezpečného a podpůrného prostředí.
  • Budování odolnosti – Školy by měly podporovat odolnost tím, že pomohou dětem rozvíjet sociální dovednosti, zvyšovat jejich sebevědomí a učit je zvládat stres. To zahrnuje budování pozitivních vztahů s vrstevníky i dospělými.
  • Individuální podpora a flexibilita – Vyučující by měli přizpůsobit své výukové strategie potřebám dětí s ACE, například poskytováním flexibilních hodnocení, pomoci s úkoly nebo prostřednictvím individuálních poradenských setkání, aby lépe porozuměli jejich situaci.

Přejít nahoru