Učitelé by měli být informováni o nejnovějších poznatcích, aby efektivně využili potenciál mozku při výuce a učení.
Koncentrace a pozornost:
– Vyučujte techniky snižování stresu pro zlepšení soustředění.
– Vytvářejte poutavé lekce, které zvyšují motivaci a pomáhají uvolňovat dopamin.
– Minimalizujte zbytečný hluk během výuky.
– Zajistěte dostatečný odpočinek, spánek, zejména pro ty, kteří se zotavují z poranění mozku.
Fyzické aktivity:
– Integrujte hudbu do lekcí pro zlepšení jazykového učení a relaxace.
– Používejte rytmus, pohyb a tanec k podpoře učení a regulace stresu.
– Zvažte společná terapeutická sezení, která kombinují fyzický pohyb s jazykovým cvičením apod.
Vzdělávací přístupy:
– Používejte opakování k posílení akademických, jazykových a motorických dovedností.
– Podporujte rozvoj myšlení -učením se z chyb, tím, že děti naučíte, že jejich myšlení se může změnit.
– Vyhněte se nadměrné stimulaci; poskytujte jen tolik podnětů, abyste podpořili samostatné myšlení.
– Nabízejte rozšířenou praxi pro nové dovednosti, abyste předešli jejich vymizení (rozvíjejte mentální mapy).
Cvičení: Inspirativní představivost
Prozkoumejte obrazotvornost a sebelásku. Představivost podporuje zkoumání, nahrazuje úzkost sebevědomím, bezpečím a dobrodružstvím. V této představě vás, jako dítě, které jste kdysi byli, podporuje milující rodič/pečovatel nebo moudrý dospělý, kterým jste se stali. Tento dospělý s radostí pozoruje a důvěřuje dětskému úsilí objevovat svět, přičemž ví, že se dítě může vždy vrátit do láskyplného náručí rodiče/ pečovatele pro ujištění a pocit bezpečí.