Daniel J. Siegel, M.D. and Tina Payne Bryson (2012) The Whole-Brain Child. 12 Revolutionary Strategies to Nurture Your Child’s Developing Mind, Survive Everyday Parenting Struggles, and Help Your Family Thrive.
V této praktické knize představují neuropsychiatr Daniel J. Siegel a odbornice na výchovu dětí Tina Payne Bryson revoluční přístup k výchově dětí prostřednictvím dvanácti strategií, které podporují zdravý vývoj mozku a vedou k tomu, že děti jsou klidnější a šťastnější. Přibližují novou vědu o vývoji mozku a vysvětlují, jak „horní část mozku“, zodpovědná za rozhodování a regulaci emocí, dozrává až do poloviny dvacátých let věku. U malých dětí často emoce převažují nad logikou, což vysvětluje záchvaty vzteku a další náročné chování. Díky těmto poznatkům mohou rodiče proměnit obtížné chvíle v příležitosti pro rozvoj a růst mozku.
https://drdansiegel.com/resources/
Seeking Safety Adolescent Toolkit by Summer Krause, LPC, CADCIII; see a short video https://best-self.wistia.com/medias/b6hoyw3ylq or longer video https://www.treatment-innovations.org/seeking-safety.html
Stewart-Tufescu A, Struck S, Taillieu T, Salmon S, Fortier J, Brownell M, Chartier M, Yakubovich AR, Afifi TO. Adverse Childhood Experiences and Education Outcomes among Adolescents: Linking Survey and Administrative Data. Int J Environ Res Public Health. 2022 Sep 14;19(18):11564. doi: 10.3390/ijerph191811564. PMID: 36141833; PMCID: PMC9517426.
Tato studie zkoumala vztah mezi nepříznivými zážitky v dětství (ACE) a studijními výsledky adolescentů v Manitobě, Kanada. Data od 1 002 adolescentů ukázala, že ti, kdo zažili ACE, měli výrazně vyšší pravděpodobnost vyloučení ze školy, horších známek a chronické absence ve srovnání s těmi, které tyto zážitky nepostihly. Tyto výstupy zdůrazňují dopad nepříznivých zážitků v dětství na studijní výsledky a podtrhují potřebu zvyšování povědomí a intervencí v rámci vzdělávací politiky.