Nepříznivé zážitky z dětství (ACE) mají výraznou souvislost s celkovým vývojem člověka, včetně studijních výsledků.
Vzhledem k vlivu ACE by programy pro duševní zdraví měly prioritně zahrnovat včasné cílené intervence. Intervence jsou navrženy k podpoře mladých lidí s vysokým rizikem dopadů ACE, směřující ke zlepšení studijních a profesních výsledků.

Obr.: ACE vs jistá citová vazba. Budování odolnosti v průběhu vývoje mozku
Příklad dobré praxe: Učitelka si všimla u jednoho z jejích studentů, který byl dříve velmi aktivní a zapojoval se do výuky, náhlých projevů úzkosti, neúčasti na hodinách a poklesu ve studijním výkonu. Po rozhovoru se studentem a jeho rodiči zjistila, že chlapec nedávno prodělal traumatický zážitek v rodině. Učitelka proto ve spolupráci školním psychologem vypracovala individuální podpůrný plán, který zahrnoval pravidelné konzultace, úpravu výukových materiálů a zapojení chlapce do školních aktivit, které posilovaly jeho sebevědomí, sociální dovednosti a odolnost. Byla mu také nabídnuta možnost individuálních sezení s psychologem. Díky této včasné intervenci se chlapec postupně znovu zapojil do výuky a jeho studijní výsledky se začaly zlepšovat. Díky informovanosti učitelky o nepříznivých zážitcích z dětství (ACE) a jejich vlivu na akademické výsledky a chování byla chlapci včas poskytnuta potřebná podpora.