Školicí kurz SUSTACE

0 z 62 lekcí dokončeno (0%)

Modul 8: Nástroje pro práci s ACE, reflexe, doporučení

Doporučení pro vyučující ohledně přístupu k dětem s ACE

Projevujte bezpodmínečné přijetí a podporu

– Příklad: Ujistěte děti, že o ně máte starost a přijímáte je takové, jaké jsou, bez ohledu na jejich náročné chování nebo obtíže: „Jsi pro nás důležitý/á a jsi pro třídu obohacením.“

Udržujte bezpečné a pozitivní vztahy

– Příklad: Projevte zájem o jejich život, naslouchejte jim a oceňujte jejich úsilí. Podpořte je v rozvoji slovy: „Máme radost z tvého úsilí a pokroků. Těší nás, že se učíš nově věci a objevuješ své schopnosti.“

Respektujte jejich individualitu a tempo  

– Příklad: Dejte dětem prostor, aby rozvíjely své dovednosti vlastním tempem a způsobem. Povzbuzujte jejich samostatnost: „Každý z nás má vlastní cestu a ty taky najdeš tu svou. Budeme tě na ní podporovat.“

Posilujte jejich sebevědomí

– Příklad: Ujistěte děti, že jejich hodnota nespočívá v úspěchu či výkonu, ale v tom, kdo jsou: „Nemusíš nikomu nic dokazovat. Jsi důležitý/á právě takový/á, jaký/á jsi.“

Podporujte jejich schopnost zvládat chyby a obtíže

– Příklad: Učte děti, že dělat chyby je přirozené a že je v pořádku občas klopýtnout. Ujistěte je slovy: „Když uděláš chybu, poučíš se z ní a zase najdeš svou vlastní cestu.“

Respektujte rozdíly v genderu a zdraví

– Příklad: Vytvořte inkluzivní a podpůrné prostředí tím, že uznáte a respektujete genderovou identitu každého dítěte nebo jeho zdravotní situaci: „Respektujeme tě takového/takovou, jaký/á jsi, a jsme tu, abychom tě podpořili podle tvých potřeb. Všichni v naší třídě si zaslouží ocenění a respekt.“

Díky tomuto přístupu pomáhají vyučující dětem s komplikovaným chováním nebo emocemi cítit bezpečí, přijetí a podporu, což je zásadní pro jejich emoční i akademický rozvoj.

Přejít nahoru