Školicí kurz SUSTACE

0 z 62 lekcí dokončeno (0%)

Modul 8: Nástroje pro práci s ACE, reflexe, doporučení

Jak se vyhnout retraumatizaci ve škole u dětí s ACE: 5 hlavních bodů

Trauma-informovaný přístup

–  Situace: Vyučující si všimne, že se dítě po přestávce často projevuje náročným chováním. Místo toho, aby dítě „potrestal za nevhodné chování“, klidně s ním promluví, nabídne mu krátkou pauzu na zklidnění a poté pokračuje v aktivitách.

Vytváření předvídatelného a stabilního prostředí

– Situace: Ve školním rozvrhu došlo ke změně kvůli neplánované akci. Vyučující změny dětem vysvětlí předem, aby se mohly připravit, a informuje je o novém rozvrhu den předem.

Podpora emoční regulace

–  Situace: Dítě se během hodiny rozruší kvůli náročnému úkolu. Učitel nabídne možnost jít do „tichého koutku“, kde může dítě vyzkoušet relaxační techniky nebo si promluvit se školním psychologem.

Individuální přístup

–  Situace: Dítě nedokáže dokončit test v určeném časovém limitu. Učitel mu nabídne více času nebo alternativní formu hodnocení, například ústní zkoušku, při které nebude tolik ve stresu.

Posilování vztahů a spolupráce s odborníky

– Situace: Dítě během vyučování zažívá náročné a intenzivní emoce. Vyučující kontaktuje školního psychologa a společně v bezpečném prostředí diskutují o pocitech dítěte, až je dítě uklidněno a ochotno komunikovat. Vyučující následně s psychologem pravidelně komunikuje o vývoji situace dítěte. V náročných situacích se doporučuje intervize a supervize.

Přejít nahoru