Sekundární dopady ACE
Kulturní a jazykové bariéry: Děti s ACE z odlišného kulturního prostředí mohou čelit dalším obtížím, jako jsou jazykové obtíže, kulturní neporozumění a stigmatizace, což může zhoršit jejich studijní výsledky a sociální integraci.
Vyšší riziko sociální izolace: Kulturní rozdíly a ACE mohou zvýšit pravděpodobnost sociální izolace, což těmto žákům ztěžuje navazování vztahů s vrstevníky a účast na školních aktivitách.
Horší přístup ke kulturně relevantní podpoře: Děti z odlišného kulturního prostředí mohou mít nedostatečný přístup ke službám zohledňujícím trauma nebo ke zdrojům, které by se zabývaly jejich specifickými kulturními potřebami, což dále zhoršuje dopady ACE.
Dopad ACE na studijní výsledky:
1. Vyšší pravděpodobnost studijního neúspěchu: Studenti s ACE jsou náchylnější ke studijním komplikacím, což vede ke špatným výsledkům a zvýšenému riziku předčasného ukončení studia.
2. Vyšší riziko špatného zdravotního stavu: ACE jsou spojeny s většími problémy s fyzickým a duševním zdravím, což může negativně ovlivnit školní docházku a soustředění.
3. Častější problémy s docházkou a rizikové chování: Žáci s ACE mají častěji problémy s docházkou a častěji se dopouštějí rizikového chování, jako je užívání návykových látek nebo jiné nezdravé životní návyky.
Hlavní klíčové strategie školy:
1. Zaměření na seberegulaci: Zavádějte programy, které učí studenty zvládat své myšlenky, emoce a fyzické reakce a pomáhají jim zlepšit schopnost seberegulace.
2. Víceúrovňový přístup k prevenci: Uplatňujte univerzální i individualizované preventivní strategie, které zohledňují specifické potřeby dětí s ACE.
3. Pravidelné vyhodnocování strategií: Průběžně vyhodnocujte účinnost preventivních a intervenčních strategií, abyste se ujistili, že odpovídají potřebám dětí s ACE.