Školicí kurz SUSTACE

0 z 62 lekcí dokončeno (0%)

Modul 4: Dopad ACE na mozek a chování, sociální vztahy a vzdělání

Prostor pro inspiraci a tvořivost

Vytvářejte příležitosti, aby mohli studenti vyjádřit svou kreativitu, ať už prostřednictvím projektů, prezentací – metodou učení a prostřednictvím praxe. I při práci s dětmi, které zažily nepříznivé zážitky, je důležité rozvíjet jejich plný potenciál s optimismem.

Diferencovaná výuka: Vyučující může přizpůsobit obsah a výukové metody individuálním potřebám studentů, například nabídkou různých aktivit podle jejich schopností. 

Příklad: Vyučující může pokročilejším studentům zadat složitější úkoly, zatímco těm, kteří potřebují další podporu, nabídne jednodušší aktivity s asistencí.

Projektová výuka: Vyučující může zadat úkoly v rámci projektů, které studentům umožní pracovat na reálných problémech, a tím rozvíjet praktické dovednosti. 

Příklad: Může zadat studentům projekt na téma příroda a udržitelnost, kde musí spolupracovat, řešit problémy a prezentovat své výsledky.

Podpora sociálně-emocionálního učení: Vyučující může začlenit aktivity, které rozvíjejí sociálně-emocionální dovednosti, jako je empatie, zvládání stresu a spolupráce. 

Příklad: Vyučující může do výuky pravidelně zařazovat diskuze o emocích a cvičeních pro zvládání stresu, aby podpořil prosociální vztahy ve skupině.

Využití multisenzorických metod: Vyučující může využívat výukové metody, které zapojují více smyslů, a usnadnit tak učení různým typům studentů. 

Příklad: Vyučující může při výuce použít vizuální nebo jiné sensorické pomůcky, hudbu nebo fyzické aktivity pro stimulaci a dosažení lepších výsledků učení.

Pravidelná reflexe a sebehodnocení: Vyučující může povzbuzovat studenty, aby pravidelně reflektovali své učení, pokrok i sociální interakce. 

Příklad: Vyučující může každý týden vyhradit čas na to, aby studenti zhodnotili vlastní úspěchy, stanovili cíle na příští týden a podělili se o své zkušenosti se spolužáky.

Pro vyučující může být obtížné identifikovat  chování spojené s negativními zážitky, protože ne vždy přímo souvisí s konkrétními studijními schopnostmi, ale spíše s emocionálním a psychickým stavem dítěte. Je zásadní, aby vyučující byli citliví na tyto signály a snažili se poskytovat podporu, která bere v úvahu možné traumatické zkušenosti jejich žáků.

Přejít nahoru