Školicí kurz SUSTACE

0 z 62 lekcí dokončeno (0%)

Modul 4: Dopad ACE na mozek a chování, sociální vztahy a vzdělání

Na co by se měli vyučující připravit u dětí, u kterých se vyskytly nepříznivé zážitky

Zhoršená schopnost soustředění a učení: Vyučující se mohou setkat s dětmi, které mají potíže se soustředěním a učením kvůli traumatickým zážitkům z dětství, což může negativně ovlivnit jejich výkon ve škole.

Emoční a behaviorální problémy: Děti, které zažily negativní zážitky z dětství (ACE), mohou vykazovat zvýšenou úzkost, depresi nebo agresivní chování, stejně jako impulzivitu, což může komplikovat jejich účast na hodinách a spolupráci s ostatními dětmi.

Snížená motivace a zájem o vzdělání: ACE mohou vést k nízké motivaci a nezájmu o školní aktivity, což způsobuje, že se studenti méně zapojují do studia a mají problémy dosáhnout vzdělávacích cílů.

Vyšší riziko předčasného ukončení školní docházky: Vyučující se mohou setkat se situací, kdy se studentů s ACE projeví vyšší riziko předčasného ukončení školní docházky nebo dochází k častým změnám školy.

Chování dětí ve školním prostředí může být náročné

  • Pokud dítě prožilo trauma v dětství, jeho paměť může být roztříštěná a nesouvislá, což znamená, že si nemusí pamatovat událost souvisle nebo v kontextu. Traumatické zážitky mohou ovlivnit způsob, jakým ukládáme a vybavujeme si informace, což se často projevuje ve školním prostředí. Ve škole se to může projevovat následujícími způsoby.:
  • Náhlé výpadky paměti: Studenti, kteří zažili trauma, mohou mít potíže vybavit si informace, které se dříve naučili. Mohou zapomínat naučené znalosti nebo důležité detaily, které se nedávno učili.
  • Neschopnost se soustředit: Kvůli narušené paměti a neustálému podvědomému zpracovávání traumatických zážitků mohou mít studenti problémy s koncentrací v hodinách, což vede k horšímu studijnímu výkonu.
  • Nekonzistentní výkon: Studenti mohou vykazovat kolísající úroveň výkonu, kdy jsou někdy schopni dosáhnout dobrých výsledků, ale jindy selhávají. To může být způsobeno tím, že trauma ovlivňuje jejich paměť a schopnost vybavovat si informace.

Emocionální reakce na určité spouštěče: Specifické podněty nebo situace ve škole mohou vyvolat silné emocionální reakce nebo flashbacky, které studenti nejsou schopni jasně vysvětlit, protože je jejich paměť roztříštěná nebo utlumená.

Přejít nahoru