Školicí kurz SUSTACE

0 z 62 lekcí dokončeno (0%)

Modul 2: Základy neurovědy: propojení s ACE a se stresem

Tipy pro vyučující

Učitelé by měli být informováni o nejnovějších poznatcích, aby efektivně využili potenciál mozku při výuce a učení.

Koncentrace a pozornost:

– Vyučujte techniky snižování stresu pro zlepšení soustředění.

– Vytvářejte poutavé lekce, které zvyšují motivaci a pomáhají uvolňovat dopamin.

– Minimalizujte zbytečný hluk během výuky.

– Zajistěte dostatečný odpočinek, spánek, zejména pro ty, kteří se zotavují z poranění mozku.

Fyzické aktivity:

– Integrujte hudbu do lekcí pro zlepšení jazykového učení a relaxace.

– Používejte rytmus, pohyb a tanec k podpoře učení a regulace stresu.

– Zvažte společná terapeutická sezení, která kombinují fyzický pohyb s jazykovým cvičením apod.

Vzdělávací přístupy:

– Používejte opakování k posílení akademických, jazykových a motorických dovedností.

– Podporujte rozvoj myšlení -učením se z chyb, tím, že děti naučíte, že jejich myšlení se může změnit.

– Vyhněte se nadměrné stimulaci; poskytujte jen tolik podnětů, abyste podpořili samostatné myšlení.

– Nabízejte rozšířenou praxi pro nové dovednosti, abyste předešli jejich vymizení (rozvíjejte mentální mapy).

Cvičení: Inspirativní představivost

Prozkoumejte obrazotvornost a sebelásku. Představivost podporuje zkoumání, nahrazuje úzkost sebevědomím, bezpečím a dobrodružstvím. V této představě vás, jako dítě, které jste kdysi byli, podporuje milující rodič/pečovatel nebo moudrý dospělý, kterým jste se stali. Tento dospělý s radostí pozoruje a důvěřuje dětskému úsilí objevovat svět, přičemž ví, že se dítě může vždy vrátit do láskyplného náručí rodiče/ pečovatele pro ujištění a pocit bezpečí.

Přejít nahoru